2018. október 19., péntek

Teszt - Sentiree Cosmetics (gyorsan zsírosodó haj)

Nyitott vagyok az újdonságokra, kíváncsi típus vagyok, főleg, ha hajápolási termékekről van szó. Amennyiben időm engedi, az interneten kutakodok újdonságok után. Az az igazság, a gyorsan zsírosodó haj a mai napig megnehezíti az életem, így találtam rá a Sentiree márkára. Ami első pillanatban felvillanyozott, mivel natúr és természetes alapanyagúnak írja le termékeit. Amióta foglalkozok a hajápolással, kipróbáltam rengeteg terméket a fejbőrömre, remélve, valami végre sikert hoz. Végül elkönyveltem, hogy ez genetikai adottság, úgy, ahogy a bőröm is. Némi tapasztalatot, következtetést le tudtam vonni a tesztelések során.
Ami nem más, hogy nem érdemes kifejezetten zsírosodó hajra való sampont választani, legalábbis nem drogériás, olcsóbb kategóriás terméket. Fontos a kímélő, tisztító, kevésbé agresszív hatású sampon használata, mely nem súlyosbítja tovább a problémát. Túl agresszív sampon alkalmazásakor ugyanis a kiszáradás elleni védekezésként megváltozik a faggyú összetétele, és a fejbőr egyre több zsírt termel. A túlzott zsírtermelés elkerülése érdekében ne stimuláljuk a fejbőrt durva kezelésekkel vagy termékekkel, csökkentsük a hajformázó termékek használatát is.
A faggyúmirigy a szervezet egyéni működésének hatására rendellenesen sok vagy kevés tartalmat ürít a tüszőbe, így zsírossá vagy szárazzá teszi a hajszálat és a bőrt. A képződött faggyú mennyisége alapvetően hat a bőr állapotára. A faggyú, amely a faggyúmirigy normál működése következtében kiválasztott víztaszító anyag, a bőr és a haj védőköpenyeként szolgál. A faggyúkiválasztás sokrétű feladatot tölt be: Puhán tartja a hámréteget, bizonyos mértékig véd a külvilági és kémiai hatások és a mikroorganizmusok ellen. A képződött faggyú a bőrt megvédi a széltől és a portól, akadályozza a nedvesedését, egyben olajozza is, ezáltal gátolja a bőr víztartalmának elpárolgását. 
A termelődő faggyú eloszlik a hajszálakon és megóvja azt, a hajat csillogóvá, puhává, simává, hajlékonnyá, fényessé teszi, és biztosítja a megfelelő víztartalmát.A faggyúelválasztódás fokozódása viszont zsíros küllemű hajhoz és nagyon gyakran hajhulláshoz vezet. Ez a hajtípus hajmosás után pár nappal már zsíros tapintású, lelapul a fejbőrre, a haj szálanként összetapad, elveszti dússágát, így kevesebbnek látszik, mint amennyi valójában. Nehezebben formálható, mivel a faggyúbevonat miatt a hajszálak nehezebbé válnak, és gyorsabban is koszolódnak. A zsíros haj igénytelen látványt nyújt, összeáll, a hajszálak teljes hosszán olajosan fénylő zsírréteg rakódik le, melyet tulajdonképpen nem is a hajszál, hanem a fejbőr zsírosodása okoz. Ha a szennyeződés hosszabb ideig marad a fejbőrön, a haj is zsíros lesz, megjelenik a korpa, rosszabb esetben hajhullás is kialakulhat.



A termék leírásának és a tapasztalatok olvasása után, végül úgy döntöttem teszek egy próbát, megrendeltem a Sentireet. 
A rendelés gyorsan történt, egyszerű, átlátható weboldal, ahol könnyen ki lehet választani azt a terméket, ami a legmegfelelőbb a mi hajtípusunknak. Így egy zsíros hajra való sampont és egy hajregeneráló oldatot vásároltam. Pár napon belül megérkezett a csomag.
Maga a termék csomagolása letisztult, számomra luxus márka színvonalat képvisel. Az oldat kiszerelése 100 ml. Őszintén szólva már rendelés előtt is kevesellettem ezt a kiszerelést, mivel tisztában voltam vele, hogy nem csupán egy adott területen szerettem volna alkalmazni, például hajritkulás esetén, hanem egész fejbőrön. Én örülnék neki, ha lenne lehetőség nagyobb kiszerelésben is vásárolni, 150-200 ml. 
Ami másodjára magával ragadott az az illata, mind a samponnak, mind az oldatnak nagyon kellemes és "natúr" illata van, ami azt jelenti valóban nem érezni semmilyen mesterséges illatanyagot, felesleges adalékokat. A sampon édes narancsra emlékeztet. Az oldatot nem tudnám mihez hasonlítani, de szintén édeskés, de nem tömény illatú. 
Nagyon szerettem volna a hatásáról bővebb leírást adni, hiszen elsősorban ez a döntő. Nekem nem tartott ki egy hónapig az oldat, így nem tudok reális véleményt alkotni, hiszen legalább egy, de inkább 2-3 hónap lenne az ideális. Rövid távú használata során is tapasztaltam pozitív változásokat, a hajam nem lapult le tőle, a napi használat során sem, hajmosás után alkalmazva pedig kifejezetten extra volument nyújtott. 
A sampon nagyszerűen tisztít, de mégsem szárítja a hajat, így engem meggyőzött. Az illata pedig engem ünnepi hangulatba hoz. Remélem lesz még lehetőségem tovább tesztelni a terméket, hogy bővebben is tudjak róla beszámolni.
Árkategóriát még meg kell említenem, 15.290 Ft az oldat egy samponnal, az oldat önmagában 11.990 Ft. Úgy gondolom, hogy ez felső árkategóriába sorolható termék. S be kell vallanom, hogy emiatt nem rendeltem meg további tesztelésre.  http://www.sentiree.com/ Itt megtaláltok minden információt róla és meg is tudjátok rendelni.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése